Monday, June 28, 2010

It's All About Cats..

Saja nak story dikala bosan ni..kali ni nak cite psl kucing lak..haha..Aku paling suka kucing tapi masa kecik dulu xberkesempatan nak bela sebab my mom xsuke kucing duk dalam rumah...Tapi sekarang, semua da berubah..aku da ada 5 ekor kucing kat umah..haha..

Nak dijadikan cerita..5 tahun lepas ada la sekor kucing yang nenek saudara aku bela..nama dia Puteh..Lepas nenek saudara aku meninggal, kucing tu selalu lepak kat depan umah aku..Ayah aku selalu bagi makan ng main2 ngan die..tapi xbagi masuk rumah la sbb mak aku xsuka..then....
Pada Suatu Hari
(intonasi kena betol).....Ayah aku terjumpa Puteh kat belakang umah dalam keadaan yang menyayat hati..comot,xley jalan, ade tulang yang patah, dah nyawa2 ikan da...macam kena langgar..sian sangat2...Ayah aku pun bawak dia g hospital..nasib baik sempat bagi treatment..My Mom pun rasa simpati sgt2..Kitorang pun decide nak jaga Puteh sampai la dia betul2 sembuh..Lepas je hari tu..Puteh dah jadi kucing 1st kitorang..Akhirnya,my Mom da suka kucing.. =)
Puteh
A few years later, Puteh mati sebab sakit tua...masa Puteh nazak, ayah aku ada sekali n sempat gtau Puteh.."pergi la Puteh"..sambil gosok2 kepala dia...Beberapa saat lepas tu..Puteh's gone..Sedey gila bila dapat tahu Puteh dah xde.. =(
[Habis da cerita pasal Puteh]

Tak lama lepas tu, tiba2 ade sekor anak kucing yang comel datang umah aku...kitorang bagi la makanan..ntah kucing sape la..jinak lak tu..tiap2 hari datang umah aku..tiap2 ari gak la bagi makan...sampai la dia besar..kitorang panggil die Mimi... dan Mimi merupakan kucing 2nd aku..hehe..
Mimi
Tak lama pastu, Mimi pregnant...a few weeks later, Mimi pun beranak..For the very 1st time ak tengok mcmne baby kucing dilahirkan..Subhanallah.....Mimi lahirkan 3 ekor anak tp sekor mati masa lahir.lagi 2 ekor tu campuran genetik kucing mana pun ak xtau..haha...Kitorang namakan mereka Sally ng Adik since dua2 betina..Sally dan Adik merupakan kucing 3rd dan 4th aku..



Tak lama lepas tu..Sally lak pregnant..a few weeks later, lahirlah kucing 5th, 6th ,ng 7th aku yg tersangat la comel..kitorang namakan: (From Left: Tina, Black (Alex), Cream)..Sumenye jantan..hehe..Same mcm kami adik beradik..3 beradik laki..



Sekarang, Mimi pun dah mati, tinggal la 5 ekor kucing yang ada kat umah..mereka la jd peneman parent aku kat umah since kitorang sume duk kat luar Kelantan..balik sekali sebulan je..




-----------------------------------------------------------------------------------------

Ni cerita kat Umah..Kat USM sendiri pun aku ade bela kucing gak..haha..ke mana saja aku pergi..pasti ada kucing yang menjadi perhatian aku..hehe

Masa 4th year, Joyah jadi kucing feveret aku..xsempat nak amek gmba die..

then JimBo..



pastu anak kucing Kuning yg xsempat nk bg nama..


Then, Baby Mox


Sekarang, Jenny



Pasni da pndah hostel baru da, camne la Jenny nanti..harap2 ada yang sudi bagi makan kat dia nanti..jangan lak ada yang wat celaka lak kat dia..She's just a cat..not a tiger..

[Sayangilah makhluk Allah yang lain..]

2 comments:

H.William said...

bru lpas jmp joyah kat tepi tgg td, tp da berulat la... mgg lpas lg die da x bernyawe.

JaMie NeCaN said...

tu bukn joyah tu..tu jebon..joyah da ilang las yer la..haha..